5 Μεγάλα έργα που θα τονώσουν την ελληνική οικονομία

1. Αναπτυξιακή ευκαιρία η διαπλάτυνση της Διώρυγας της Κορίνθου






Η αναβάθμιση της Διώρυγας της Κορίνθου μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης όχι μόνο για την ευρύτερη περιοχή του Ισθμού, αλλά και για το σύνολο της εθνικής μας οικονομίας, 
Μάλιστα, τονίζει ότι την ώρα που ο Πειραιάς αναβαθμίζεται σε βασικό διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου, η ανάγκη εκσυγχρονισμού της Διώρυγας προβάλλει πιο επιτακτική από ποτέ.
O εκσυγχρονισμός της Διώρυγας θα αναβαθμίσει ιδιαίτερα και το λιμάνι της Πάτρας, καθώς θα καταστεί δυνατή η προσέγγιση πλοίων σε αυτό, τα οποία σήμερα λόγω μεγέθους αδυνατούν να διέλθουν από τη Διώρυγα.  
Συνεχίζοντας, σημειώνει πως η διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα μειώνει την απόσταση από Πάτρα προς Πειραιά έως και 200 ναυτικά μίλια συγκριτικά με τον περίπλου της Πελοποννήσου, με προφανές όφελος την σημαντική εξοικονόμηση χρόνου και καυσίμων και τη πλεύση σε πιο ασφαλή ύδατα σε σχέση με τις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούν νότια της Πελοποννήσου κατά τη χειμερινή περίοδο.
Oλοένα και μεγαλύτερος αριθμός εμπορικών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων,  θα μπορούσε να επωφεληθεί από το διάπλου της Διώρυγας, αδυνατεί να το πράξει λόγω του μεγαλύτερου πλάτους ή βυθίσματος σε σχέση με τα αντίστοιχα επιτρεπόμενα όρια της Διώρυγας.   
Υπό το πρίσμα αυτό προτείνεται βάσει σχετικών μελετών η διαπλάτυνση της Διώρυγας κατά 25 μέτρα και η εκβάθυνσή της κατά 3 μέτρα, ούτως ώστε να καταστεί δυνατή η διέλευση πλοίων ακόμη μεγαλύτερου μεγέθους, κάτι που εκτιμάται ότι θα ανεβάσει τον αριθμό των ετήσιων διελεύσεων από τις 10.000 στις 18.000 και θα αυξήσει τα ετήσια έσοδα διέλευσης από τα 5.000.000 στα 15.000.000 ευρώ, δηλαδή σε ποσοστό 200%.  
Tο έργο σύμφωνα με μελέτες  προβλέπεται να διαρκέσει τουλάχιστον δύο χρόνια, θα δώσει δουλειά σε μεγάλο αριθμό εργαζομένων, ενώ είναι σε θέση να εξασφαλίσει πολλαπλασιαστικά οφέλη και για την τοπική κοινωνία, καθώς η ανταποδοτικότητα της μεγάλης αυτής επένδυσης μπορεί να αυξηθεί μέσω της κατασκευής συνοδευτικών έργων, όπως η δημιουργία μαρίνων, η ανάδειξη του Αρχαίου Δίολκου και η ανάπλαση του παράκτιου χώρου με ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα και άλλες εγκαταστάσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το στρατηγικό σχέδιο της ΕΕΣΥΠ πέρασε από το Eurogroup της 22ας Ιανουαρίου και σε αυτό περιλαμβάνονται αναλυτικά πλάνα δράσης για όλες τις ΔΕΚΟ που έχουν ήδη υπαχθεί στον έλεγχό του. Μία από τις εταιρείες αυτές είναι η ΑΕΔΙΚ, που πέρασε στο Υπερταμείο σε ποσοστό 100%. Τα έργα εκσυγχρονισμού κρίνονται απολύτως απαραίτητα. Μάλιστα, εντελώς συμπτωματικά, η κατολίσθηση που έγινε αυτές τις μέρες ανέδειξε την ανάγκη σοβαρών επενδύσεων στον Ισθμό.

2. Πράσινο φως για την υποθαλάσσια Λευκάδας 

 Happy end είχαμε σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com στην έγκριση χρηματοδότησης από τη DG Regio του έργου της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό. Το πράσινο φως τη υπηρεσίας της Κομισιόν σημαίνει ότι ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για τον προγραμματισμό της δημοπρατήσης του μεγάλου οδικού έργου που αποτελείται από τους άξονες Αγ. Νικόλαος -Λευκάδα και Άκτιο-Λευκάδα.

Το διπλό έργο αφορά στην κατασκευή της οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό μέσω δύο νέων οδικών τμημάτων κόστους 52,44 εκατ.ευρώ. Το πρώτο από τη Βόνιτσα έως τη Λευκάδα, μήκους 16 χιλιομέτρων περίπου και το δεύτερο από το Άκτιο έως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 5 χιλιομέτρων περίπου. Το έργο έχει κολλήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης και να δημοπρατηθεί μέσα στο 2018.
Τα δύο νέα οδικά τμήματα αντικαθιστούν ή βελτιώνουν τα ήδη υπάρχοντα τμήματα. Ο άξονας στο πρώτο τμήμα ξεκινά από την περιοχή της Βόνιτσας και συνεχίζει για 6 χιλιόμετρα περίπου στην υπάρχουσα οδό, μέχρι τον οικισμό του Αγίου Νικολάου, όπου και τον παρακάμπτει, ακολουθώντας νέα χάραξη για περίπου 3,5 χλμ. και στη συνέχεια ακολουθώντας την υπάρχουσα οδό καταλήγει στην περιοχή του κάστρου της Αγίας Μαύρας.
Το δεύτερο τμήμα ξεκινά από την περιοχή του Ακτίου με νέα χάραξη σε μήκος περίπου 2 χλμ. και στη συνέχεια σε μήκος περίπου 2,3 χλμ. ακολουθεί την υπάρχουσα οδό, την οποία κατά το μεγαλύτερο τμήμα αντικαθίσταται.
Τέλος από το σημείο αυτό συνεχίζει με νέα χάραξη μέχρι να συνδεθεί με τον κλάδο Βόνιτδα – Λευκάδα, όπου και ολοκληρώνεται.
Επιπλέον, προβλέπονται εργασίες χωματουργικών, οδοποιίας, οδοστρωσίας – ασφαλτικών, εργασίες κατασκευής τεχνικών έργων, αποχέτευσης – αποστράγγισης της οδού, σήμανσης – ασφάλισης, οδοφωτισμού, πρασίνου κλπ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Fortunegreece.com